zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
eBilet
bilet elektroniczny

Metropolitalna wyszukiwarka kart elektronicznych

KUP eBILET  SPRAWDŹ KARTĘ PUNKTY SPRZEDAŻY BILETÓW ZŁÓŻ WNIOSEK SPRAWDŹ STATUS WNIOSKU

Czym jest eBilet?

eBilet jest plastikową kartą z zatopioną w niej pamięcią elektroniczną, wydawaną przez ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku, MZK Wejherowo, przez szkołę wyższą (jako legitymacja studencka), na którą ładowane mogą być bilety komunikacji miejskiej.


Czy na elektroniczną legitymację studencką mogę naładować bilet okresowy ZKM w Gdyni lub metropolitalny MZKZG?

Tak. Bilety ZKM w Gdyni i bilety metropolitalne MZKZG można ładować na legitymacje studencką. Prosimy się jednak upewnić w Biurze Obsługi Klienta czy Pana/i uczelnia podpisała już stosowną umowę z ZKM w Gdyni (do tej pory takie poruzumienia zawarły: Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska, Akademia Morska w Gdyni, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni,i Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni i Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych). Warunkiem technicznym jest poddanie legitymacji procesowi „mapowania” pamięci. Mapowanie można wykonać w Biurze Obsługi Klienta ZKM Gdyni, ul. Kilińskiego 16 (pn. - pt. 15-18) albo w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku.


Gdzie mogę kupić bilety okresowe?

W punktach sprzedaży ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku i MZK Wejherowo można także ładować bilety metropolitalne MZKZG zarówno 24-godzinne, 72-godzinne, jak i okresowe. Ponadto w punktach sprzedaży ZTM w Gdańsku na kartę wydaną w Gdyni można ładować bilety ZTM w Gdańsku, a w punktach MZK Wejherowo bilety MZK Wejherowo.


Złóż wniosek o wydanie eBiletu:

 

4 kroki do własnego eBiletu

 
   Wniosek internetowy Wniosek tradycyjny (papierowy) 
Krok 1 W serwisie internetowym www.zkmgdynia.pl w dziale "eBilet"jest dostępny (w bezpiecznym połączeniu https) wniosek online: https://ebilet.zkmgdynia.pl/wniosek_online.php Po wypełnieniu wniosku otrzymasz mail z nr. wniosku.

W wybranych Punktach Sprzedaży Biletów Okresowych*  otrzymasz bezpłatnie wniosek papierowy. Możesz go także pobrać i wydrukować z serwisu internetowego www.zkmgdynia.pl z działu "Pliki do pobraniaNastępnie wypełnij go i złóż osobiście w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych*

* - oznaczonym na czerwono

Krok 2 Podczas wypełniania wniosku online dołącz swoją fotografię przygotowaną według parametrów: format: jpg; rozdzielczość zalecana 300 dpi; max. wielkość pliku 10 MB

 

Do wniosku składanego osobiście w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych* dołącz aktualną fotografię w formacie legitymacyjnym. Zostanie ona zeskanowana i zwrócona przy jego odbiorze.

* - oznaczonym na czerwono


Krok 3

W mailu potwierdzającym wypełnienie wniosku online zostanie podany nr konta, na który należy wpłacić kaucję za wydanie eBiletu w kwocie 10 zł:

PKO Bank Polski S.A.
61 1440 1026 0000 0000 0681 7637

W tytule przelewu koniecznie wpisz nr wniosku oraz nazwisko i imię użytkownika karty (np. "700973, Jan Kowalski")

Kaucję 10 zł należy wpłacić gotówką podczas składania wniosku w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych*

* - oznaczonym na czerwono

Krok 4

eBilet będzie gotowy do odbioru w Punkcie Sprzedaży Biletów Okresowych, który wcześniej określiłeś we wniosku online, w ciągu 14 dni od dnia wpłynięcia kaucji na konto ZKM w Gdyni. Wyślemy Ci mail z informacją, że eBilet jest gotowy do odbioru. Możesz to także sprawdzić samemu, korzystając z:

https://ebilet.zkmgdynia.pl/ebilet_odbior.php

eBilet będzie gotowy do odbioru w ciągu 14 dni w Punkcie Sprzedaży Biletów Okresowych, w którym złożyłeś wniosek. Informację o tym, czy eBilet jest gotowy do odbioru udostępniamy w naszym serwisie internetowym:

https://ebilet.zkmgdynia.pl/ebilet_odbior.php



 

Definicje 

  • eBilet - plastikowa karta z zatopioną wewnątrz pamięcią elektroniczną, wydawana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, na którą ładowane mogą być bilety komunikacji miejskiej
  • Bilet (elektroniczny) - rodzaj zapisu na karcie umożliwiający podróżowanie środkami komunikacji miejskiej zgodnie z Taryfą Opłat i okresem jego ważności
  • Ładowanie biletu - wykonywany wyłącznie w Terminalach Sprzedaży elektroniczny zapis w pamięci karty cech, pozwalających na jednoznaczną identyfikację biletu
  • Kaucja - kwota pobierana z tytułu wydania karty elektronicznej. Zwrot kaucji następuje w przypadku zwrotu nieuszkodzonej karty do kasy ZKM 
  • Terminal Sprzedaży - urządzenie znajdujące się w Punktach Obsługi Klienta umożliwiające odczytywanie i zapisywanie informacji zapisanych na karcie
  • Terminal Informacyjny - urządzenie znajdujące się w wybranych Punktach Obsługi Klienta umożliwiające odczytywanie informacji zapisanych na karcie
  • Czytnik Kontrolerski - urządzenie przenośne, wykorzystywane przez kontrolerów biletów do identyfikacji zapisów na karcie
  • Baza danych osobowych - informacje o użytkownikach eBiletu (imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL i zdjęcie), którzy złożyli wniosek o wydanie eBiletu imiennego - zgłoszone do rejestracji u Generalnego Inspektora Danych Osobowych. Dane są przetwarzane zgodnie z ustawą o Ochronie danych osobowych (Dz.U.02.101.926).


Informacje podstawowe

  • Karta wydawana przez ZKM w Gdyni jest jedynie nośnikiem biletu a nie biletem. Karta z naładowanym na nią biletem komunikacji miejskiej stanowi - eBilet
  • eBilet umożliwia ładowanie biletów ZKM w Gdyni i biletów metropolitalnych MZKZG (Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej)
  • W punktach sprzedaży ZKM w Gdyni, ZTM w Gdańsku i MZK Wejherowo można ładować bilety metropolitalne MZKZG. Ponadto na kartę wydaną przez ZKM w Gdyni można ładować: 
    - bilety ZTM w Gdańsku (w punktach sprzedaży ZTM w Gdańsku) 
    - bilety MZK Wejherowo (w punktach sprzedaży MZK Wejherowo)
  • Do ładowania biletów komunikacji miejskiej można także wykorzystywać elektroniczne legitymacje studenckie, pod warunkiem wcześniejszego podpisania przez uczelnie (emitentów legitymacji) stosownych porozumień z ZKM w Gdyni


Charakterystyka techniczna karty

  • eBilet jest kartą bezkontaktową (zbliżeniową) wykonaną zgodnie ze standardem MIFARE na bazie pamięciowego układu scalonego
  • Karta jest wykonana z tworzywa sztucznego i posiada wymiary standardowej karty płatniczej ID-1 (nominalnie 85,8x54x0,76 mm)
  • Karta zawiera unikalny i niezmienny numer identyfikacyjny zaprogramowany trwale przez producenta układu pamięciowego. Numer w postaci dziesięciu cyfr jest również nadrukowany na rewersie eBiletu
  • Karta jest zasilana indukcyjnie przez urządzenie obsługujące i nie posiada własnego źródła zasilania. Karta nie emituje samoistnie żadnych pól elektromagnetycznych
  • Komunikacja pomiędzy eBiletem a urządzeniem obsługującym odbywa się drogą radiową
  • Czas realizacji pojedyńczej transakcji na eBilecie (np. doładowania biletu) nie przekracza 1 sekundy


Użytkowanie karty

  • eBiletu nie trzeba kasować, rejestrować (zbliżać do czytników) w pojazdach ZKM w Gdyni (w przypadku korzystania z biletów metropolitalnych lub biletów MZK Wejherowo wymagana jest rejestracja przejazdu przy wejściu/wyjściu w autobusach MZK Wejherowo)
  • Stan konta na karcie można sprawdzać w dowolnym czasie w serwisie internetowym ZKM Gdynia www.zkmgdynia.pl, w Terminalach Informacyjnych lub w godzinach otwarcia Punktów Obsługi Klienta w Terminalach Sprzedaży
  • eBiletu nie należy łamać, giąć, narażać na wysokie temperatury, działanie środków chemicznych lub silnych pól magnetycznych bądź elektrycznych ani w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie (np. dziurkując lub obcinając). Może to spowodować, że Karta przestanie działać. Uszkodzenie karty skutkować będzie przepadkiem kaucji
  • eBilet można bezpiecznie przechowywać wraz z innymi kartami tego samego lub innego rodzaju (np. z kartami płatniczymi)
  • Informacje na eBilecie są zapisywane wyłącznie przez Terminale Sprzedaży
  • Karta jest wydawana na 10 lat


Bezpieczeństwo

  • W przypadku zgubienia lub kradzieży karty należy niezwłocznie osobiście zgłosić się w Biurze Obsługi Klienta Nr 1 w Gdyni, ul. Kilińskiego 16 w celu wypełnienia i podpisania wniosku reklamacyjnego. W ramach reklamacji istnieje możliwość zablokowania skradzionej karty i przepisanie ważnego biletu okresowego na nowo wydaną kartę 
  • eBilet zapewnia wysokie bezpieczeństwo. Informacja o stanie konta na karcie jest zapisana zarówno na eBilecie jak i w komputerowej bazie danych. Fizyczne zniszczenie, kradzież, czy zagubienie karty nie oznaczają straty wykupionego biletu na karcie imiennej. Można go odtworzyć korzystając z zapisu w systemie komputerowym
  • Karty na okaziciela w przypadku zniszczenia, zgubienia lub kradzieży nie podlegają odtworzeniu
  • Baza danych osobowych, tworzona w celu obsługi eBiletu została zgłoszona do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Administratorem danych osobowych jest Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, 81-244 Gdynia, ul. Zakręt do Oksywia 10
  • Dane osobowe są przetwarzane w związku z wydawaniem eBiletu, ładowania biletów a także prowadzenia ich ewidencji zgodnie z ustawą o Ochronie danych osobowych (Dz.U.02.101.926)
  • Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) szczegółowo bada sposób zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych. W szczególności sprawdza sposób zabezpieczenia technicznego przechowywania tych danych oraz czy podmiot, który się zgłosił do zarejestrowania zbioru jest do tego uprawniony. Decyzja GIODO o zarejestrowaniu zbioru danych oznacza, że zgodny z prawem jest zakres przetwarzania danych (imiona, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL i zdjęcie dołączone do danych osobowych). Oznacza też, że dane osobowe przekazywane przez Klientów ZKM w Gdyni są prawidłowo chronione na każdym etapie ich przetwarzania. Klienci nie muszą się więc obawiać, że zostaną one wykorzystane w innym celu niż przetwarzanie na potrzeby wytworzenia lub odtworzenia eBiletu


Zaplanuj podróż
metropolitalna wyszukiwarka połączeń
Początek podróży
Koniec podróży
Data
Godz.
jak dojade
SZUKAJ
Rozkład jazdy
wszystkie linie są obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi poza zabytkową 326

Trolejbusy
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
723
Autobusy
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
4A
4F
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
137
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Zmiany w rozkładach

od 19 czerwca: 86, 109, 146, 165, 170, 173, 194, 209, 770
w dniu 25 czerwca: 22, 27, 31, 104, 147, 160, 172, 191, 321, 326, 922, 947
 
Mapa


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287