zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
Centrala Nadzoru i Regulacji Ruchu
pracujemy 24h

Centrala Ruchu ZKM w Gdyni pracuje całodobowo. Jej głównym zadaniem jest bieżący nadzór nad funkcjonowaniem komunikacji miejskiej, kontrola oraz, w przypadku wystąpienia zakłóceń, regulacja ruchu pojazdów na liniach komunikacyjnych.

Najważniejszym elementem systemu nadzoru i regulacji ruchu jest zlokalizowana w Gdyni, przy ul. 10 Lutego 24, Centrala Nadzoru i Regulacji Ruchu ZKM w Gdyni. Przebywający w nim dyspozytor pozostaje w ciągłej łączności radiowej z wyposażonymi w radiotelefony pojazdami komunikacji miejskiej, pojazdami nadzoru ruchu, dyspozytorniami trasowymi i firmami przewozowymi oraz ze służbami ratowniczymi, wchodzącymi w skład Gdyńskiego Zintegrowanego Systemu Ratownictwa.

Centrum Dyspozycji Ruchem udziela informacji telefonicznej o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, a także prowadzi Biuro Rzeczy Znalezionych w pojazdach komunikacji miejskiej, pod numerami telefonów: 801 174 194 oraz 695 174 194.

Pracę Centrali Nadzoru i Regulacji Ruchu wspomagają 4 dyspozytornie trasowe:

  • przy Dworcu Głównym PKP;
  • przy Węźle Franciszki Cegielskiej;
  • na Karwinach, przy przystanku "Karwiny Tesco";
  • w Rumi, przy Dworcu PKP.

Zatrudnieni w dyspozytorniach trasowych kontrolerzy ruchu na bieżąco monitorują funkcjonowanie komunikacji i - w razie jakichkolwiek zakłóceń w realizacji rozkładów jazdy - prowadzą regulację ruchu pojazdów. System nadzoru i regulacji ruchu daje możliwość aktywnej kontroli zgodności funkcjonowania z rozkładem jazdy większości linii gdyńskiej komunikacji, dzięki czemu w większym stopniu spełniane są najważniejsze dla pasażerów postulaty przewozowe - punktualności, częstotliwości i niezawodności. Co najważniejsze, w razie jakichkolwiek zakłóceń w ruchu (spowodowanych kolizjami, wypadkami, awariami infrastruktury miejskiej, itp.), ewentualna decyzja o zmianie trasy linii lub też o wprowadzeniu do jej obsługi dodatkowej liczby pojazdów, zapada praktycznie w momencie wystąpienia zakłócenia.

Uzupełnieniem stacjonarnych punktów nadzoru ruchu są patrole samochodowe.
Zmotoryzowani Inspektorzy Nadzoru Ruchu kontrolują stan techniczny, eksploatacyjny i estetyczny pojazdów, sprawność kasowników, prawidłowość oznakowania pojazdów i przygotowanie kierowców do pracy (posiadanie karnetów, badanie trzeźwości). Rolą inspektorów jest także obsługa kolizji i wypadków z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej oraz zabezpieczanie miejsc uszkodzeń i zerwań sieci trakcyjnej.

Centrala Ruchu ZKM prowadzi również ukryte obserwacje funkcjonowania komunikacji miejskiej. Mają one na celu ujawnienie wszelkich nieprawidłowości w obsłudze linii. Każdego dnia obserwatorzy CR ZKM rejestrują rzeczywiste godziny odjazdów autobusów i trolejbusów z wybranych przystanków wyszczególnionych w rozkładzie jazdy dla kierowcy (są to przystanki początkowe oraz ważniejsze przystanki pośrednie). Przedmiotem obserwacji jest także oznakowanie liniowe oraz przestrzeganie zasad wcześniejszego podstawiania na przystanki początkowe. Wyniki obserwacji są następnie przetwarzane. W przypadku stwierdzenia zawinionych przez firmy przewozowe uchybień w realizacji rozkładów jazdy, nakłada się na nie przewidziane w umowach kary.

Przykładowe uchybienia podlegające karom:

  • niewykonanie kursu;
  • przyspieszenie w stosunku do rozkładu jazdy: 
    - w odjazdach z przystanków początkowych i pośrednich wyszczególnionych w rozkładzie jazdy kierowcy; 
    - w przyjazdach na przystanki końcowe;
  • zawinione opóźnienie przy rozpoczynaniu kursu;
  • palenie przez kierowcę tytoniu w pojeździe.

Do zadań Centrali Ruchu ZKM, poza wymienionymi wyżej, należą ponadto:

  • rozliczanie wykonania usług przez przewoźników;
  • kontrola czystości przystanków;
  • udzielanie odpowiedzi na skargi pasażerów;
  • wspólne ze Strażą Miejską kontrole przestrzegania przepisów porządkowych przez pasażerów;
  • kompleksowe kontrole estetyki pojazdów i wyrywkowe kontrole stanu technicznego pojazdów na niezależnej stacji diagnostycznej.
Zaplanuj podróż
metropolitalna wyszukiwarka połączeń
Początek podróży
Koniec podróży
Data
Godz.
jak dojade
SZUKAJ
Rozkład jazdy
wszystkie linie są obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi poza zabytkową 326

Trolejbusy
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
723
Autobusy
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
4F
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
137
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Zmiany w rozkładach

od nocy 9/10 grudnia: N10, N20, N30
od 10 grudnia: W, X, 28, 114, 125, 137, 140, 147, 150, 159, 160, 170, 172, 181, 187, 190, 192, 193, 194, 198, 282, 700, 710, 759, 770
 
Mapa


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287