zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
Historia gdyńskiej komunikacji miejskiej - fotografie
ze zbiorów prywatnych

Brockway Lux nr inw. 15

Powyżej: gdyński autobus marki Brockway Lux nr inw. 15, jedyny w wersji luksusowej posiadany przez T.K.A, późniejsze MTK (1929 r.)

Ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

_ _ _ 

Otwarcie linii do Chyloni 1929 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Brockway. Uroczyste otwarcie we wrześniu 1929 r. linii autobusowej do Chyloni.

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Saurer BLDPL 3 1931 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Saurer BLDPL 3 na terenie zajezdni MTK w Gdyni przy ul. Gdańskiej. Przed autobusem na pierwszym planie stoi kierowca Borusiak (1931 r.)

Ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

_ _ _  

Bussing N.A.G typ 30

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing N.A.G typ 30, na linii z Gdyni do Sopotu, na ul. Świętojańskiej za pl. Kaszubskim (lata 30. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

_ _ _ 

Saurer BLDP 4 1935 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Saurer BLDPL 4 na lini nr 3 z Gdyni do Sopotu na przystanku końcowym w Sopocie. Przed autobusem pierwszy z prawej stoi kierowca Borusiak (1935 r.)

Ze zbiorów prywatnych p. Borusiaka

_ _ _ 

pl. Kaszubski lata 30. XX. w.

Powyżej: gdyńskie autobusy MTK w Gdyni na pętli autobusowej przy pl. Kaszubskim. W środku dyspozytornia MTK (lata 30. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

GMC T-33

Powyżej: gdyński autobus MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli przy Dworcu Morskim (druga poł. lat 30. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _  

GMC T-33

Powyżej: gdyński autobus MTK w Gdyni GMC T-33 na pętli przy Dworcu Morskim. Drugi z lewej stoi kierowca Bernard Kalkowski (druga poł. lat 30. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Franciszka Kalkowskiego

_ _ _  

Autobusy MTK w Gdyni

Powyżej: gdyńskie autobusy MTK w Gdyni na Skwerze Kościuszki na przystanku początkowym (druga poł. lat 30. XX w.)

fotopolska.eu

_ _ _
 
GMC F-23

Powyżej: gdyński autobus GMC F-23, nr inw. 33 (koniec lat 30. XX w.)

Facebook: Gdynia - zakurzone fotografie

_ _ _
 
Autobus Büssing 400 1940 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing 400 nr inw. 26 na trasie do Chyloni podczas II Wojny Światowej (eksploatowany od 1940 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _

 

Büssing-NAG

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing-NAG Trambusse 4500 nr inw. 41 na ul. Świętojańskiej (1941 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

 

Büssing-NAG

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing-NAG Trambusse na terenie zajezdni (obecnie ul. Waszyngtona, róg Hryniewickiego). Pierwszy z lewej kierowca Klemens Pettke, trzeci z lewej konduktor i powojenny kontroler biletów p. Świątek (1941 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Czesława Pettke

_ _ _ 

Trolejbus Henschel

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 203 w dniu inauguracji komunikacji trolejbusowej w Gdyni (18 września 1943 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Trolejbus Henschel

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 201 w dniu inauguracji komunikacji trolejbusowej w Gdyni na pętli przy obecnej al. Piłsudskiego przed skrzyżowaniem z ul. Świętojańską (18 września 1943 r.)  

Autor nieznany

_ _ _ 

 
 
Büssing 900 od 1941 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing-NAG Trambusse 4500 nr inw. 41, po przerobieniu na zasilanie gazem świetlnym w 1941 r.  

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

 

Zniszczony pojazd podczas II Wojny Światowej

Powyżej: wraki gdyńskich pojazdów komunikacji miejskiej zniszczonych podczas działań wojennych pod koniec II Wojny Światowej  

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Henschel/AEG

Powyżej: ponowne wprowadzenie do eksploatacji pierwszych trzech trolejbusów marki Henschel/AEG (w nowych czerwono-kremowych barwach) w związku z uruchomieniem po wojnie komunikacji trolejbusowej. (19 marca 1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Autobus Büssing 1946 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing. Przed autobusem stoją od lewej: pomocnik kierowcy Longin Fic, pomocnik kierowcy Stanisław Siwicki, mechanik Kazimierz Laskowski i kierowca Bochenek (10 kwietnia 1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

GMC CCKW 353

Powyżej: parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. na pierwszym planie ciężarówki GMC CCKW 353 przystosowane do przewozu pasażerów (1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Trolejbus Henschel

Powyżej: parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. Na pierwszym planie trolejbusy marki Henschel/AEG (1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Autobus Opel Blitz

Powyżej: parada pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej na ul. Świętojańskiej. Na pierwszym planie autobus MAN nr inw. 208 (1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Fiat 672 F101/Breda/Veresina

Powyżej: gdyński trolejbus Fiat 672 F101/Breda/Veresina nr inw. 225 na terenie zajezdni przy ul. Derdowskiego. W środku stoi konduktorka Monika Kalkowska (1946 r.)

Ze zbiorów prywatnych Franciszka Kalkowskiego

_ _ _ 


Fiat 672 F101/Breda/Veresina

Powyżej: gdyński trolejbus Fiat 672 F101/Breda/Veresina nr inw. 223, inaugurujący przedłużenie linii trolejbusowej z Orłowa do Sopotu, na obecnej al. Niepodległości w Sopocie (17 stycznia 1947 r.)

Ze zbiorów prywatnych Kazimierza Małkowskiego

_ _ _ 

Hanomag/GMC

Powyżej: gdyński autobus Hanomag/GMC "Bajadera" nr inw. 16 (1947 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Hanomag/GMC

Powyżej: gdyński autobus Hanomag/GMC "Bajadera" nr inw. 16 (1947 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Skwer Kościuszki. Pracownicy pogotowia technicznego

Powyżej: pogotowie techniczne gdyńskiej komunikacji miejskiej na Skwerze Kościuszki (sierpień, 1947 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica 

_ _ _ 

Gdynia Skwer Kościuszki lata 40.

Powyżej: gdyńskie trolejbusy na skrzyżowaniu ul. Świętojańskiej z ul. 10-Lutego i Skwerem Kościuszki. Na pierwszym planie jeden z trolejbusów marki FIAT (koniec lat 40 XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _ 

Leyland

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 24 z kierownicą po prawej stronie przed przebudową z asymetryczną kabiną kierowcy (koniec lat 40 XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _ 

Zajezdnia przy ul. Derdowskiego

Powyżej: gdyńskie trolejbusy na terenie zajezdni tymczasowej przy ul. Derdowskiego (lata 40. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Hanomag/GMC Bajadera

Powyżej: oddanie do eksploatacji gdyńskiego autobusu Hanomag/GMC "Bajadera" nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy (1947 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Ciężarówka GMC CCKW 353

Powyżej: gdyńska ciężarówka GMC CCKW 353 przystosowana do przewozu pasażerów na linii P na pętli przy Dworcu Kolejowym. Z prawej kierowca Wojciech Jarzynka, w środku konduktor Słodkowski  (koniec lat 40. XX.)

Ze zbiorów prywatnych J. Jarzynki

_ _ _ 

Büssing 400 - 1949 r.

Powyżej: autobus Büssing 400 na linii A w relacji Gdynia - Gdańsk na przystanku początkowym na pl. Konstytucji w Gdyni. W głębi samochód ciężarowy GMC CCKW 353 na jednej z gdyńskich linii (1949 r.)

Archiwum Państwowe w Gdańsku

_ _ _ 

Hanomag/GMC Bajadera

Powyżej: gdyński autobus Hanomag/GMC "Bajadera" nr inw. 16 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy kursujący głównie na linii 101 w relacji: Gdynia - Gdańsk (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

 

Mercedes-Benz Colombina

Powyżej: gdyński autobus Mercedes-Benz "Colombina" nr inw. 18 w postaci ciągnika siodłowego i naczepy kursujący głównie na linii 101 w relacji: Gdynia - Gdańsk (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Saurer BT4500

Powyżej: gdyński autobus Saurer BT 4500 nr inw. 100 z przyczepą w Redłowie na terenie gdyńskiego oddziału WPK (pocz. lat 50. XX w.)

Ze zbiorów UM Gdynia

_ _ _ 

Büssing 400T

Powyżej: gdyński trolejbus marki Büssing 400T nr inw. 216 z przyczepą nr inw. 256. (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego

_ _ _ 

Fiat Alfa-Romeo/Macchi-Marelli

Powyżej: gdyński trolejbus marki Alfa-Romeo/Macchi-Marelli nr inw. 229 na pętli Sopot Reja. Obok poczekalnia Międzykomunalnych Zakładów Komunikacyjnych Gdańsk-Gdynia (ok. 1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Haralda Neise

_ _ _ 

Fiat Alfa-Romeo/Macchi-Marelli

Powyżej: gdyński trolejbus marki Alfa-Romeo/Macchi-Marelli nr inw. 227 na terenie bazy w Redłowie (pocz. lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _ 

Fiat 672 F101/Tallero-Millano

Powyżej: gdyński trolejbus marki Fiat 672 F101/Tallero-Millano na terenie zajezdni w Redłowie (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Kazimierza Małkowskiego

_ _ _ 

Fiat 672 F101/Tallero-Millano

Powyżej: gdyński trolejbus marki Fiat 672 F101/Tallero-Millano nr inw. 235. Przed trolejbusem kierowca Edmund Rasmus (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Mirelli Rasmus

_ _ _ 

Fiat 672 F101/Tallero-Millano

Powyżej: gdyński trolejbus marki Fiat 672 F101/Tallero-Millano nr inw. 235 na pętli na pl. Kaszubskim. Przed trolejbusem, trzeci od lewej, kierowca  Edmund Rasmus (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Mirelli Rasmus

_ _ _ 

Büssing nr inw. 12

Powyżej: gdyński autobus piętrowy marki Büssing D-38 nr inw. 12 na terenie zajezdni w Redłowie (drugi z lewej: dyr. Maciej Gwiazda, trzeci z lewej: mistrz Józef Szymankiewicz (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Büssing D-38 nr inw. 12

Powyżej: gdyński autobus piętrowy marki Büssing D-38 nr inw. 12, drugi z lewej: mistrz Józef Szymankiewicz (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Dyrektor Maciej Gwiazda (drugi z prawej na pierwszym planie) na terenie bazy MZKGG

Powyżej: gdyńska Baza Międzykomunalnych Zakładów Komunikacyjnych Gdańsk-Gdynia. Drugi z prawej na pierwszym planie dyrektor Maciej Gwiazda (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Gdyński trolejbus marki Henschel nr 206

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 206 z przyczepą na terenie zajezdni w Redłowie (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Autobus Büssing 1950 r.

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing na terenie zajezdni w Redłowie. Z prawej autobus marki Mavag nr inw. 45 (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Gdyński autobus marki Mavag nr inw. 49

Powyżej: gdyński autobus marki Mavag nr inw. 49 na przystanku końcowym przy ul. Dworcowej w Gdyni. Przed autobusem pierwszy z prawej kierowca Wenta (1951 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Gdyński trolejbus marki Vetra nr inw. 306

Powyżej: gdyński trolejbus marki Vetra nr inw. 306 na terenie zajezdni w Redłowie (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Vetra VBR4

Powyżej: gdyńskie trolejbusy marki Vetra VBR4 na placu postojowym na terenie zajezdni (pierwsza połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka

_ _ _ 

Gdyński trolejbus marki Vetra nr inw. 302

Powyżej: gdyński trolejbus marki Vetra VBR4 nr inw. 302 na ul. Świętojańskiej w Gdyni (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Leyland nr inw. 27

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland, nr inw. 27 przed przebudową z asymetryczną kabiną kierowcy. Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki z konduktorką (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego 

_ _ _ 

Leyland nr. inw. 28

Powyżej: gdyński autobus Leyland nr inw. 28 z kierownicą po prawej stronie i z jedną parą drzwi po środku. Przed autobusem kierowca Bronisław Korczyk (pierwsza połowa lat 50 XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

Gdyński autobus marki Leyland nr inw. 24

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 25 przed przebudową z asymetryczną kabiną kierowcy i kierownicą po prawej stronie na terenie zajezdni w Redłowie (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy 

_ _ _ 

Gdyński trolejbus marki Büssing nr inw. 218

Powyżej: gdyński trolejbus marki Büssing nr inw. 218 przed halą garażową na terenie zajezdni w Redłowie (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy 

_ _ _ 

Gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 213

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 213 na terenie zajezdni w Redłowie (1950 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Gdyński kierowca Marian Lewandowski (z prawej) przed trolejbusem marki Vetra nr inw. 301

Powyżej: gdyński trolejbus marki Vetra VBR4 nr inw. 301. Przed trolejbusem stoją kierowcy Elżbieta Makurat (pierwsza kobieta za kierownicą gdyńskiego trolejbusu) i z prawej Marian Lewandowski (lata 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

_ _ _ 

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski (w środku) przed trolejbusem marki Henschel nr inw. 205

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 205 na placu Kaszubskim. Przed trolejbusem (w środku) kierowca Henryk Rutkowski (1951 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski przed trolejbusem

Powyżej: gdyński trolejbus marki Büssing nr inw. 218 na pętli Plac Kaszubski. Przed trolejbusem kierowca Henryk Rutkowski (1952 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego 

_ _ _ 

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski przed trolejbusem marki Henschel nr inw. 208

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 208 na pętli Plac Kaszubski. Przed trolejbusem kierowca Henryk Rutkowski (1952 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego 

_ _ _ 

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski przed trolejbusem marki Henschel nr inw. 203

 

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 203 na pętli Plac Kaszubski. Przed trolejbusem kierowca Henryk Rutkowski ze swoimi dziećmi przed (1952 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego 

_ _ _ 

Henschel nr inw. 210

Powyżej: gdyński trolejbus marki Henschel nr inw. 210 na przystanku początkowym na pl. Kaszubskim. W drzwiach trolejbusu stoi kierowca Edmund Kulesza (pierwsza połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy 

_ _ _ 

Pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG przed autobusem marki Büssing

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing GD-6 nr inw. 43 na terenie zajezdni w Redłowie. Przed autobusem pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG, pierwszy z prawej stoi kierowca Wiktor Bartkowski, na masce siedzi mistrz Józef Spaleniak, poniżej za Wiktorem Bartkowskim siedzą kierowcy: Henryk Rutkowski z lewej i Leon Chabowski z prawej (pierwsza połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Büssing nr inw. 43

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing GD-6 nr inw. 43 na linii 101 na pętli przy obecnym Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku, w środku kierowca Alfons Chmielecki (pierwsza połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Büssing nr inw. 44

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing HD-6 nr inw. 44 (trzyosiowy) na linii 105 na trasie do Stoczni na przystanku przy Dworcu Gównym PKP w Gdyni (pierwsza połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Vetra VBR4 nr inw. 312

Powyżej: gdyński trolejbus marki Vetra VBR4, nr inw. 312 na terenie zajezdni w Redłowie. Przed trolejbusem (z lewej) Henryk Rutkowski (1952 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Longin Fic i Józef Treder - Baza w Redłowie 1953 r.

Powyżej: Longin Fic i Józef Treder w bazie autobusowej w Redłowie przy naprawie samochodu służbowego dyr. Macieja Gwiazdy. (1953 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

 Fiat 666RN 1954 r.

Powyżej: gdyński autobus marki FIAT 666 RN nr inw. 30. Przed autobusem kierowcy Alfons Chmielecki (z lewej) i Leszek Korczyk (z prawej) (1954 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

_ _ _ 

Fiat 666RN 1954 r.

Powyżej: gdyński autobus marki FIAT 666 RN, nr inw. 30 na wyciecze zakładowej. U dołu po prawej kierowca Henryk Rutkowski (1954 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Wprowadzenie linii 114 do Demptowa

Powyżej: uroczyste wprowadzenie linii 114 do Demptowa (22 lipca 1954 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Wprowadzenie linii 114 do Demptowa

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland, z asymetryczną kabiną kierowcy i kierownicą po prawej stronie, w dniu inauguracji linii 114. Przed autobusem kierowca Wenta w towarzystwie dwóch konduktorek, 22 lipca 1954 r.)

Ze zbiorów prywatnych Macieja Gwiazdy

_ _ _ 

Gdyńscy kierowcy Alfons Chmielecki (z lewej) i Henryk Rutkowski (z prawej)

Powyżej: gdyński autobus marki Büssing nr inw. 46 na linii 114 w relacji Dworzec Gł. PKP - Demptowo na placu przed Dworcem Głównym PKP w Gdyni. Przed autobusem kierowcy Alfons Chmielecki (z lewej) i Henryk Rutkowski (z prawej) (1954 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Uczestnicy kursu na trolejbusowe prawo jazdy z instruktorem w Gdyni

Powyżej: uczestnicy gdyńskiego kursu na trolejbusowe prawo jazdy z instruktorem Franciszkiem Karczewskim (1955 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

_ _ _ 

Gdyński autobus marki Leyland nr inw. 27

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 27 na przystanku przed Dworcem Gł. PKP w Gdyni. Pojazd z kierownicą po prawej stronie, po zlikwidowaniu, w wyniku przebudowy, asymetrycznej kabiny kierowcy (1956 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Leyland Nr inw. 27

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 27 na przystanku początkowym linii 103 na Witominie przy ul. Stawnej. Pojazd z kierownicą po prawej stronie, po zlikwidowaniu, w wyniku przebudowy, asymetrycznej kabiny kierowcy. Na zderzaku autobusu kierowca Longin Fic (1956 r.) 

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski przy autobusie marki Leyland

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 23 na tymczasowej pętli linii 105 w Małym Kacku przy ul. Sieradzkiej. Pojazd z kierownicą po prawej stronie, po zlikwidowaniu, w wyniku przebudowy, asymetrycznej kabiny kierowcy. Przed autobusem kierowca Henryk Rutkowski (1956 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Leyland Nr inw. 26

Powyżej: gdyński autobus marki Leyland nr inw. 26 na przystanku linii 105. Pojazd z kierownicą po prawej stronie, po zlikwidowaniu, w wyniku przebudowy, asymetrycznej kabiny kierowcy. Przed autobusem kierowca Henryk Rutkowski z konduktorem (1956 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _

Gdyński kierowca Mieczysław Jastrzębowski

Powyżej: gdyński trolejbus marki Vetra VBR4. Przed trolejbusem kierowcy Mieczysław Jastrzębowski (z lewej) i Jankowski (1956 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

_ _ _ 

Gdyński kierowca Henryk Rutkowski

Powyżej: gdyński kierowca Henryk Rutkowski (w środku) z konduktorami przed autobusem marki Leyland nr inw. 26 na linii 104 w relacji: Plac Kaszubski - Port Handlowy (1956 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _ 

Star 52 nr inw. 41

Powyżej: gdyński autobus marki Star 52, nr inw. 41 podczas naprawy koła. Po prawej stoi kierownik mistrz Józef Spaleniak (druga połowa lat 50. XX w.) 

Ze zbiorów prywatnych Józefa Spaleniaka

_ _ _ 

Star 52

Powyżej: gdyński autobus marki Star 52, nr inw. 44 (przystosowany fabrycznie jako pojazd sanitarny) na pętli przed budynkiem Wojewódzkiej Rady Narodowej (obecny Urząd Wojewódzki w Gdańsku). Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki (druga połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego 

_ _ _ 

Star 52

Powyżej: gdyński autobus marki Star 52, nr inw. 44 (przystosowany fabrycznie jako pojazd sanitarny) na pętli przed budynkiem Wojewódzkiej Rady Narodowej (obecny Urząd Wojewódzki w Gdańsku). Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki (druga połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego 

_ _ _ 

Star 52

Powyżej: gdyński autobus marki Star 52, nr inw. 47 na pętli trolejbusowo-autobusowej w Małym Kacku przy ul. Wielkopolskiej. Przed autobusem konduktor autobusowy Hieronim Kulesza z dwoma konduktorkami trolejbusowymi (druga połowa lat 50. XX w.)

Ze zbiorów prywatnych Hieronima Kuleszy 

_ _ _ 

Skoda 8TR 1957 r.

Powyżej: gdyńskie trolejbusy Skoda 8TR wprowadzone do eksploatacji w 1958 r. rozpoczynając od numeru inwentarzowego 313 (1957 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Gdynia Główna 1958 r.

Powyżej: gdyński autobus SAN-H01B, na ul. Dworcowej oraz w głębi Ikarus 60, na ul. Marchlewskiego (obecnie Janka Wiśniewskiego). Po lewej stronie widoczny Dworzec Główny PKP w Gdyni, jeszcze przed wybudowaniem dworca podmiejskiego. (wrzesień 1958 r.) 

Udostępnione przez UM Gdynia

_ _ _ 

Skoda 8TR 1958 r.

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 314 na pętli w Orłowie przy ul. Przebendowskich (1958 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Henschel, Vetra VBR4, San H-01 B

Powyżej: gdyńskie trolejbusy marki Henschel nr inw. 201 (pierwszy w gdyńskiej sieci trolejbusowej, eksploatowany od 1943 r.) i Vetra VBR4 oraz autobus marki San H-01 B nr inw. 28 na ul. Czerwonych Kosynierów (obecnie Morska) na wysokości obecnego przystanku "Stocznia SKM - Morska" (1959 r.)

Ze zbiorów prywatnych Sławomira Muzy

_ _ _ 

San H01 1959 r.

Powyżej: gdyński autobus marki San H-01 B, nr inw. 45 na pl. Konstytucji. Przed autobusem stoi kierowca Jan Kaszuba i konduktorka Turska (1959 r.)

Ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

_ _ _ 

Star 52 1959 r.

Powyżej: gdyński autobus Star 52 na pętli na Polance Redłowskiej, na linii 104 w relacji: Polanka Redłowska - Dworzec Morski (1959 r.)

Ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

_ _ _ 

Skoda Karosa 706 RTO

Powyżej: gdyński autobus marki Skoda Karosa 706 RTO, nr inw. 124. Przed autobusem kierowcy: Longin Fic i Franciszek Flisikowski (1959 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

Pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG przed nowym autobusem marki Skoda Karosa nr inw. 124

Powyżej: gdyński autobus marki Skoda Karosa 706 RTO, nr inw. 124. Przed autobusem pracownicy gdyńskiego oddziału WPKGG. Drugi od prawej i następni: kierowca Longin Fic, mistrz Wacław Objezierski, kierowca Henryk Rutkowski, kierowca Franciszek Flisikowski, kierowca Jan Barski (1959 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

utobusy komunikacji regionalnej na przystanku początkowym przed Dworcem Głównym PKP

Powyżej: autobusy komunikacji regionalnej na przystanku początkowym przed Dworcem Głównym PKP w Gdyni - na wysokości ul. Dworcowej (1960 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

_ _ _ 

San H01, Jan Kaszuba 1960 r.

Powyżej: przed gdyńskim autobusem San H-01 B, nr inw. 25 (w tle trolejbus Skoda 8TR nr inw. 351) kierowca Jan Kaszuba na pętli linii 23 i 121 w Małym Kacku (1960 r.)

Ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

_ _ _ 

Skoda 8TR, nr inw. 325

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 325 na linii 25 na pętli Plac Kaszubski. Przed trolejbusem stoi kierowca Edmund Kulesza (1960 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

_ _ _ 

Skoda 8TR, nr inw. 325

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 325 na linii 25 na pętli Plac Kaszubski. Za kierownicą Edmund Kulesza (1960 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

_ _ _ 

 
Skoda 8TR, nr inw. 321

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 321 na linii 22 na ul. Czerwonych Kosynierów (obecnie Morska) za dzisiejszym przystankiem Stocznia SKM - Morska (początek lat 60. XX w.) 

Ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach "siwucha")

_ _ _ 

Skoda 8TR, nr inw. 335

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 335 na linii 22 na ul. Czerwonych Kosynierów (obecnie Morska) na dzisiejszym przystanku Stocznia SKM - Morska (początek lat 60. XX w.) 

Ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach "siwucha")

_ _ _ 

Jan Kaszuba i p. Mach ul. Dworcowa 1960 r.

Powyżej: przed gdyńskim autobusem San H-01 B na stacji paliw przy ul. Dworcowej stoją: kierowca Jan Kaszuba  i pompiarz p. Mach (1961 r.)

Ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

_ _ _ 

Skoda Karosa 706 RTO nr inw. 123

Powyżej: gdyński autobus Skoda Karosa 706 RTO, nr inw. 123 na linii 117 (Plac Kaszubski - Oksywie Górne) na przystanku początkowym Plac Kaszubski (1961 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

Autobus marki San H01 1961

Powyżej: gdyński autobus marki San H-01. Za kierownicą Bronisław Gałecki (1961 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

_ _ _

Autobusy marki San H01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni

Powyżej: autobusy marki San H-01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni z przeznaczeniem dla komunikacji miejskiej (1961 r.) Wśród kierowców trzeci z lewej Marian Lewandowski. 

Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

_ _ _ 

Autobusy marki San H01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni

Powyżej: autobusy marki San H-01 w wersji turystycznej w drodze z fabryki do Gdańska i Gdyni z przeznaczeniem dla komunikacji miejskiej (1961 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

_ _ _ 

 

Autobus marki San H01

Powyżej: gdyński autobus marki San H-01 z serii 15. sprowadzonych do Gdańska i Gdyni. Przed autobusem stoi kierowca Józef Modrzejewski (1961 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Marty Modrzejewskiej

_ _ _

Skoda 8TR

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 8TR nr inw. 337 na linii 25 na ul. 10-Lutego (lata 60. XX w.) 

fotopolska.eu

_ _ _ 

Skoda 9TR, nr inw. 356 355 357

Powyżej: pierwsze trzy gdyńskie trolejbusy Skoda 9TR, nr inw. 355, 356 i 357 (wprowadzone do eksploatacji w 1962 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Skoda 9TR, nr inw. 357

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9TR, nr inw. 356 podczas próby technicznej na pętli w Orłowie (1962 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Skoda 9TR, nr inw. 357

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9TR, nr inw. 357 (jako pierwszy tego typu, wprowadzony do eksploatacji w 1962 r.)

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Skoda Karosa nr inw. 123

Powyżej: gdyński autobus Skoda Karosa 706 RTO nr. inw. 123, dalej 2 autobusy SAN H-01 B nr inw. 45 i odjeżdżający z przystanku 44. Plac Kaszubski. Przed autobusem kierowca Longin Fic (1962 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 359

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 359 na przystanku początkowym linii 23 na ul. Dworcowej w Gdyni (1963 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

_ _ _

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 355

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 355 w Redłowie na terenie zajezdni gdyńskiego oddziału WPKGG (1963 r.) 

Ze zbiorów UM Gdynia

_ _ _

SAN H-01 1963 r.

Powyżej: gdyńskie autobusy SAN H-01 w Redłowie na terenie zajezdni gdyńskiego oddziału WPKGG. Na pierwszym planie autobus  nr inw. 88, w głębi pierwszy z lewej nr inw. 25, pierwszy z prawej nr inw. 94 oraz za murem - nowo dostarczone SANy H-25 (1963 r.) 

Ze zbiorów UM Gdynia

_ _ _

SAN H-01

Powyżej: gdyński autobus SAN H-01B na pętli przy Dworcu Morskim. W tle M/S Batory (pierwsza poł. lat 60. XX w.) 

Autor nieznany

_ _ _

Skoda 9TR 1964 r.

Powyżej: Skoda 9TR, nr inw. 376 na pl. Kontytucji w dniu inauguracji linii 28 w relacji: Plac Konstytucji - Oksywie Górne. (23 maja 1964 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _ 

Skoda 9TR 1964 r.

Powyżej: Skoda 9TR, nr inw. 376 na Oksywiu Górnym w dniu inauguracji linii 28 w relacji: Plac Konstytucji - Oksywie Górne. (23 maja 1964 r.) 

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _

Jelcze Car 043 1964 r.

Powyżej: gdyńskie autobusy marki Jelcz Car 043 w wersji turystycznej nr inw. 140 i 142 (eksploatowane w gdyńskiej komunikacji miejskiej w latach 1960-1972, na początku w barwach kremowo-niebieskich) na wycieczce zakładowej (1964 r.)

Ze zbiorów prywatnych Longina Fica

_ _ _ 

San H25 nr inw. 42

Powyżej: gdyński autobus marki San H-25 B nr inw. 49. Przed autobusem kierowca Alfons Chmielecki (w środku) przed (1964 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Zbigniewa Chmieleckiego

_ _ _ 

Gdynia Dw. Gł. PKP 1965 r.

Powyżej: gdyńskie autobusy marki San H-27 B i Skoda Karosa 706 RTO na pl. Konstytucji przed dworcem Gdynia Główna PKP (1965 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Sławomira Muzy

_ _ _ 

Plac Kaszubski, poł. lat 60. XX w.

Powyżej: pętla autobusowo-trolejbusowa na pl. Kaszubskim, na pierwszym planie gdyński autobus SAN H-01, nr inw. 82 przy dyspozytorni wybudowanej przed II Wojną Światową (pierwsza poł. lat 60. XX w.)

Źródło: Marcin Połom, Bohdan Turżański "70 lat trolejbusów w Gdyni" (Fot. Andrzej Jaroszewicz)

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex

Powyżej: jeden z pierwszych dwóch gdyńskich autobusów Jelcz 272 Mex w początkowym okresie eksploatacji. Przed autobusem konduktor Hieronim Kulesza z charakterystycznym zasobnikiem na bilon (1965 r.)

Ze zbiorów prywatnych Hieronima Kulesza

_ _ _ 

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 356

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr, nr inw. 356 na pl. Konstytucji podczas uroczystej inauguracji przedłużenia linii trolejbusowej 23 z Dworca Gł. PKP do Stoczni (21 lipca 1966 r.)  

Ze zbiorów Archiwum Stoczni Gdynia (udostępnił Zbigniew Sandach "siwucha")

_ _ _ 

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 302

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr, nr inw. 302 na dawnej pętli w Cisowie przy ul. Chylońskiej - na wysokości obecnego skrzyżowania z ul. Owsianą (1966 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Jastrzębowskiego

_ _ _ 

San H-100 nr inw. 2042

Powyżej: gdyński autobus San H-25 B, nr inw. 2042. Przed autobusem kierowca Hipolit Papaszkiewicz na wycieczce (1966 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

_ _ _ 

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 304

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr, nr inw. 304 na linii 25. Przed trolejbusem kierowca Mieczysław Berdysiak, późniejszy dyspozytor Centrali Ruchu ZKM w Gdyni (1967 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Mieczysława Berdysiaka

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex

Powyżej: gdyński autobus Jelcz 272 Mex, nr inw. 2046 na pętli w Gdańsku Oliwie, przy ul. Kościerskiej na linii 122 w relacji Sopot Grand Hotel - Gdańsk Oliwa obsługiwanej w latach 1967 -1978 przez gdyński oddział WPKGG i następnie gdyński zakład WPK. Za kierownicą Edmund Kulesza (1967 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex

Powyżej: gdyński autobus Jelcz 272 Mex, nr inw. 2046 na pętli w Gdańsku Oliwie, przy ul. Kościerskiej na linii 122 w relacji Sopot Grand Hotel - Gdańsk Oliwa obsługiwanej w latach 1967 -1978 przez gdyński oddział WPKGG i następnie gdyński zakład WPK. Przed autobusem stoi kierowca Edmund Kulesza (1967 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex

Powyżej: gdyński autobus Jelcz 272 Mex, nr inw. 2046 na pętli w Gdańsku Oliwie, przy ul. Kościerskiej na linii 122 w relacji Sopot Grand Hotel - Gdańsk Oliwa obsługiwanej w latach 1967 -1978 przez gdyński oddział WPKGG i następnie gdyński zakład WPK. Przed autobusem stoi kierowca Edmund Kulesza (1967 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Jarosława Kuleszy

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex

Powyżej: gdyński autobus Jelcz 272 Mex, nr inw. 2199 na ul. 1 Maja w Sopocie. Przed autobusem stoi kierowca Bronisław Gałecki (1968 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

_ _ _ 

Jelcz 272 Mex, San H-100

Powyżej: gdyński autobus Jelcz 272 Mex, w głębi SAN H-100 na ul. Władysława IV (koniec lat 60. XX w.)  

Facebook: Gdynia - zakurzone fotografie

_ _ _

Jelcz Mex 272 nr inw. 2095

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2095 na linii 103 na placu postojowym przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 3019

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 3019 (nr przejściowy zmieniony rok później na 22319) na placu postojowym przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 3018

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 3018 (nr przejściowy zmieniony rok później na 22318) na przystanku początkowym linii 101 przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 3016

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 3016 (nr przejściowy zmieniony rok później na 22316) na placu postojowym przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 2227

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2227 przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 2225

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2225 na placu postojowym przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272 nr inw. 2090

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2090 na placu postojowym przed Dworcem Głównym PKP (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz AP 021 nr inw. 2205

Powyżej: gdyński autobus Jelcz AP 021, nr inw. 2205 podczas wyjazdu z ul. Świętojańskiej na węzeł Wzgórze Nowotki (obecnie Wzgórze Św. Maksymiliana) (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz AP 021 nr inw. 2153

Powyżej: gdyński autobus Jelcz AP 021, nr inw. 2153 na linii 119 na ul. Jana z Kolna (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Andrzeja Helbina

_ _ _ 

Jelcz Mex 272

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 2200 na linii 146 na ul. Wójta Radtkego. Przed autobusem konduktor p. Mierzejewski i gdyński kierowca p. Bażant  (1971 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

_ _ _

Skoda 9TR 1972 r.

Powyżej: Skoda 9TR, nr inw. 339 na linii 27 w ostatnich miesiącach funkcjonowania linii do Oksywia (1972 r.)

Źródło: Marcin Połom, Bohdan Turżański "70 lat trolejbusów w Gdyni" (Fot. Sigurd Hilkenbach)

_ _ _ 
 
Skoda SM11

Powyżej: gdyński autobus Skoda SM11, nr inw. 26311 (wcześniej 3011), jeden z pierwszych 6 autobusów z automatyczną skrzynia biegów wprowadzonych do eksploatacji w 1972 r. Przed autobusem stoi kierowca Leon Stencel, późniejszy wicedyrektor MZK w Gdyni oraz wiceprezes PNTKiM w Gdyni (1972 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Leona Stencla

_ _ _ 

Jelcz Mex 272

Powyżej: gdyński autobus marki Jelcz Mex 272, nr inw. 22323. Przed autobusem stoi kierowca Bronisław Gałecki (1973 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Bronisława Gałeckiego

_ _ _ 

Gdyński kierowca Marian Lewandowski przed autobusem marki Jelcz Mex 272 nr inw. 22327

Powyżej: gdyński autobus marki Jelcz Mex 272, nr inw. 22327 na linii 117, obsługiwanej przez gdyński zakład WPK, na przystanku końcowym na ul. 23 Marca w Sopocie. Przed autobusem stoi kierowca Marian Lewandowski, (1973 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Mariana Lewandowskiego

_ _ _ 

Jelcz Mex 272

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22224 na linii 159 na starej pętli w Pustkach Cisowskich. Przed autobusem stoi kierowca Hipolit Papaszkiewicz (2 czerwca 1974 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Hipolita Papaszkiewicza

_ _ _

Trolejbus Skoda 9Tr nr inw. 11423

Powyżej: trolejbusy Skoda 9Tr, (na pierwszym planie pojazd sprowadzony z Wałbrzycha po likwidacji tamtejszej sieci trolejbusowej nr inw. 11423) na ul. Chylońskiej przy skrzyżowaniu z ul. Kartuską (połowa lat 70. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych Bohdana Turżańskiego 

_ _ _ 

Trolejbus Skoda 9tr

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr, nr inw. 11480 na dawnej pętli w Cisowie przy ul. Chylońskiej - na wysokości obecnego skrzyżowania z ul. Owsianą. Przed trolejbusem pierwsza z lewej kierowczyni Marianna Kulesza (połowa lat 70. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych Marianny Kuleszy 

_ _ _

Trolejbus Skoda 9tr

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda 9Tr. Przed trolejbusem pierwsza z lewej kierowczyni Marianna Kulesza (pierwsza połowa lat 70. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych Marianny Kuleszy 

_ _ _

Jelcz Car 043

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Car 043, nr inw. 23442 w wersji turystycznej z przyczepą (początkowo w barwach kremowo-niebieskich) eksploatowany w gdyńskiej komunkacji miejskiej od 1975 r. W autobusie kierowca Jan Kaszuba (druga połowa lat 70. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych Jana Kaszuby

_ _ _ 

Jelcz Mex 272

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272 nr inw. 22080 z pierwszej dużej serii autobusów tego typu z 1966 r. na ul. Świętojańskiej na linii 168 w relacji Plac Konstytucji - Mały Kack Spokojna (połowa lat 70. XX w.)

Z archiwum rodziny Lisieckich

_ _ _

Gdyński trolejbus Skoda SM 11 uzyskany w rezultacie konwersji używanego autobusu (1976 r.)

Powyżej: gdyński trolejbus Skoda SM11 na pętli trolejbusowej w Orłowie przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Przebendowskich uzyskany w rezultacie konwersji używanego autobusu (1976 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Henryka Biangi

_ _ _

Gdyński trolejbus ZIU 9B

Powyżej: jeden z pierwszych gdyńskich trolejbusów ZiU-9B nr inw. 12003 na linii nr 25 (1976 r.)  

Ze zbiorów prywatnych 

_ _ _

Gdyński trolejbus Jelcz Berliet PR 110(1976 r.)

Powyżej: pierwszy gdyński trolejbus Jelcz Berliet PR110, nr inw. 10101 wyprodukowany przy wykorzystaniu fabrycznie nowego nadwozia autobusu w warsztatach gdyńskiego oddziału WPK w Gdańsku. Trolejbus ten był eksponowany na wystawie Krajowego Zjazdu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku w 1976 r.  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Jelcz Mex 272

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Mex 272, nr inw. 22476 na linii 114 na pętli w Demptowie. Przed autobusem stoi kierowca Jerzy Baszanowski (1977 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Jerzego Baszanowskiego 

_ _ _ 

Jelcz Berliet PR 110(1977 r.)

Powyżej: jeden z pierwszych gdyńskich autobusów Jelcz Berliet PR110, nr inw. 21903 na linii 180 w relacji Cisowa - Orłowo, na pętli w Orłowie. Przed autobusem kierowca Henryk Rutkowski (1977 r.)  

Ze zbiorów prywatnych Henryka Rutkowskiego

_ _ _

Jelcz Berliet PR 110

Powyżej: gdyński autobus Jelcz Berliet PR110 przy Dworcu Głównym (przełom lat 70. i 80. XX w.)  

Ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni

_ _ _

Gdyński trolejbus ZIU 9B

Powyżej: gdyńskie trolejbusy ZiU-9B na dawnej pętli na placu Kaszubskim (lata 80. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych Marcina Scheibe

_ _ _

ZIU 9 (druga połowa lat 70. XX w.)

Powyżej: gdyńskie trolejbusy ZiU-9B na dawnej pętli na placu Kaszubskim. Na pierwszym planie trolejbus o nr. inw. 12052 (druga połowa lat 80. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

JELCZ PR 110UE

Powyżej: gdyński trolejbus Jelcz PR 110 UE (pierwszy z 20. zabudowanych seryjnie nowych nadwozi autobusowych w gdyńskim zakładzie WPK), nr inw. 10104. Pierwszy z prawej stoi Henryk Bianga, ówczesny zastępca dyrektora zakładu (1980 r.)   

Ze zbiorów prywatnych Henryka Jezierskiego

_ _ _

Ikarus 280 (lata 80. XX w.)

Powyżej: gdyńskie autobusy Ikarus 280, nr inw. 26073 i 26091 na placu przed Dworcem Głównym PKP (lata 80. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Jelcz Berliet PR 110 (lata 80. XX w.)

Powyżej: gdyński trolejbus Jelcz PR 110, nr inw. 10118 na linii 25 podczas wyjazdu z pętli przy dworcu z Chyloni. Na drugim planie trolejbusy ZIU 9 (lata 80. XX w.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Ikarus 280 nr inw. 26627

Powyżej: gdyński autobus Ikarus 280, nr inw. 26627 na linii 152 na pętli Oksywie Dickmana. Przed autobusem po prawej stoi kierowca Witold Bruhn (1991 r.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Baza PKA Sp. z o.o. na Pogórzu Dolnym (1999 r.)

Powyżej: Autobusy Ikarus 280 w pierwotnych i docelowych barwach PKA Sp. z o.o. po przenumerowaniu o nr. inw. 5608 (ex. 26067) i 5633 w zajezdni przy ul. Platynowej (1999 r.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _

Baza PKA Sp. z o.o. na Pogórzu Dolnym (1999 r.)

Powyżej: gdyńskie autobusy marki Ikarus 260 w zajezdni przy ul. Platynowej w pierwotnych barwach PKA Sp. z o.o. po przenumerowaniu o nr. inw. 5503 (ex. 28012) i 5506 (ex. 28030) oraz nowy autobus K 4016 wyprodukowany przez Neoplan Polska nr. inw. 5062 (1999 r.)  

Ze zbiorów prywatnych

_ _ _


 

Timetable
all services of ZKM Gdynia

Trolleybuses
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
723
Buses
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
4A
4F
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
137
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Timetable changes

od 19 czerwca: 86, 109, 146, 165, 170, 173, 194, 209, 770
w dniu 25 czerwca: 22, 27, 31, 104, 147, 160, 172, 191, 321, 326, 922, 947
 
Route map


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287