zamknij
Ważne: nasze serwisy wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies do celów statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być także umieszczane przez współpracujące z nami firmy zewnętrzne. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one przechowywane w pamięci urządzenia. Więcej informacji w Polityce prywatności
 
 
Nowy Mercedes O530G Citaro C2 w Pomorskiej Komunikacji Samochodowej

W środę, 17 lipca 2013 r. o godz. 12 przed Urzędem Miasta Gdyni odbyła się prezentacja nowego Mercedesa O530G Citaro C2 zakupionego przez Pomorską Komunikację Samochodową Sp. z o.o. Wzięli w niej udział m.in. Marek Stępa Wiceprezydent Gdyni, Olgierd Wyszomirski Dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Witold Skiba Prezes Pomorskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. oraz Antonio Cavotta Prezes Zarządu EvoBus Polska.

Nowy Mercedes Citaro O530 G C2 jest pierwszym, fabrycznie nowym, tego typu pojazdem w Europie Środkowo-Wschodniej. W naszej sieci został oznaczony numerem inwentarzowym 6296.

Opis techniczny autobusu Mercedes-Benz, typ 628.252, nazwa handlowa: O530 G Citaro C2:

1. WYMIARY ZEWNĘTRZNE I POJEMNOŚĆ AUTOBUSU

1.1. DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA - 18 125 mm
1.2. SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA - 2 550 mm
1.3. WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA - 3 120 mm
1.4. CAŁKOWITA LICZBA MIEJSC,
LICZBA MIEJSC SIEDZĄCYCH WRAZ Z KIEROWCĄ całkowita liczba miejsc: 150+1 (kierowca)
liczba miejsc siedzących: 45+1 (kierowca)

2. NADWOZIE

Konstrukcja nadwozia oraz poszycia wykonana ze stali o podwyższonej jakości, zabezpieczonej przed korozją metodą kataforezy zanurzeniowej w zamkniętym cyklu produkcyjnym.

3. PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI

3.1 PRZEBIEG I POKRYCIE PODŁOGI

- Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu,
- Wysokość podłogi na progach drzwi I-IV – 320 mm,
- Podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, wszystkie złącza zgrzewane.

3.2 ŚCIANY AUTOBUSU Ściany boczne wykonane z płyt jednostronnie powlekanych, wodoodpornych, łatwo zmywalnych, trudno palnych.

3.3 DRZWI - Czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1250mm, otwierane do wewnątrz, wyposażone w mechanizm automatycznego powrotnego otwierania. Możliwość ponownego otwierania drzwi przez kierowcę po uaktywnieniu przez niego funkcji zamykania.
- Pierwsze skrzydło drzwi przednich wyposażone w szybę podwójną,
- Sterowanie skrzydłami drzwi przednich niezależne,
- Układ drzwi 2-2-2-2.

3.4. SIEDZENIA PASAŻERSKIE

- Siedzenia pasażerskie, odporne na ścieranie, zabrudzenia, akty wandalizmu, miękkotapicerowane,
- Szkielety z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną nie palną z możliwością demontażu
i montażu.

3.5. OŚWIETLENIE WNĘTRZA

- Oświetlenie przedziału pasażerskiego jarzeniowe,
- Łatwa dostępność obsługowa.

3.6. WNĘTRZE - Na wysokości drugich drzwi miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki z mocowaniem pasażera na wózku inwalidzkim umożliwiającym jego bezpieczny przewóz - wykonane zgodnie Regulaminem nr 107 EKG ONZ (załącznik nr 8),
- Rampa dla wózków inwalidzkich odkładana ręcznie w drugich drzwiach,
- Bariera ograniczająca przebywanie pasażerów na przednim pomoście oddzielająca kabinę i przednie skrzydło przednich drzwi od przestrzeni pasażerskiej.

4. SILNIK

- Mercedes-Benz, typ OM 457 LA

- Silnik o zapłonie samoczynnym, stojący, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 11 967 cm3, spełniający normę EEV,

- Moc silnika 260 KW
- Max moment obrotowy 1600 Nm
- Automatyczne uzupełnianie oleju w silniku GROENEVELD,
- Wyposażony w system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika,
- Okres międzyobsługowy 60 000 km.

5. SKRZYNIA BIEGÓW

Voit DIWA 864.5 4-biegowa
automatyczna, ze zintegrowanym reatarderem sterowany pedałem hamulca, i=6,20

6. UKŁAD PNEUMATYCZNY

6.1. PRZEWODY UKŁADU
W strefie gorącej wykonane ze stali nierdzewnej,
w pozostałych strefach sztywne z tworzywa o dużej wytrzymałości.

6.2. WYPOSAŻENIE UKŁADU PNEUMATYCZNEGO - osuszacz powietrza podgrzewany,
- separator wody,
- łatwo dostępne złącza do testowania oraz łatwy dostęp do odwadniaczy.

7. INSTALACJA WODNA

Wykonana z materiału odpornego na korozję, w strefie gorącej z metalu, pozostałe z tworzywa, w izolacji.

8. UKŁAD OGRZEWANIA

- System ogrzewania przedziału pasażerskiego Ogrzewanie zapewnia utrzymanie temp. w granicach od + 10 do +15 C przy temperaturze zewnętrznej – 15 C,
- Jedno urządzenie dodatkowe podgrzewania cieczy o mocy 35 kW (SPHEROS Thermo 350)
- Rury grzewcze z miedzi, termoizolowane.

9. UKŁAD WENTYLACJI

- Układ wentylacji naturalny: okna boczne uchylne (8 szt.), klapy dachowe (3 szt.),
- Wentylacja wymuszona: klimatyzacja kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, wentylatory wyciągowe z filtrem powietrza na dolocie.

10. STANOWISKO KIEROWCY

- Kabina wydzielona typu półzamkniętego,
- Siedzenie kierowcy GRAMMER MSG 90.6: elastyczne zawieszenie, wielostopniowa regulacja, wyposażone w zagłówek,
- Rolety przeciwsłoneczne na szybie przedniej i bocznej,
- Lusterko wewnętrzne,
- Lusterka zewnętrzne z prawej i lewej strony pojazdu ogrzewane z możliwością łatwego demontażu przez kierowcę.

11. UKŁAD HAMULCOWY

- Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, wyposażony w ABS i ASR,
- Hamulec postojowy – pneumatycznie uruchamiany hamulec sprężynowy działający bezpośrednio na tylne koła,
- Hamulec przystankowy – automatycznie uruchamiany po otwarciu drzwi.

12. OGUMIENIE

Dunlop 275/70 R 22,5 bezdętkowe, typu miejskiego, ze wzmocnionym płaszczem bocznym, zapewniające przebieg około 150.000 km.

13. KOLORYSTYKA ZEWNĘTRZNA

Biało-niebieski: RAL 9010 i RAL 5017.

14. ZAWIESZENIE

Pneumatyczne z elektronicznym system regulacji wysokości zawieszenia i ciśnienia w miechach (ECS) z możliwością wykonywania tzw. przyklęku przed otwarciem drzwi.
oś 1 przednia – producent: ZF typ RL 75 EC
oś 2 środkowa– producent: ZF typ: AVN 132,
oś 3 napędowa - producent: ZF typ: AV 132,
- centralne smarowanie VOGEL.

15. UKŁAD KIEROWNICZY

W pełni hydrauliczny ze wspomaganiem.

16. ZBIORNIK PALIWA

Pojemność: 300 dcm3.

17. UKŁAD ELEKTRYCZNY

- system identyfikacji przewodów, końcówek, złączy itp. j
- przyłącze do rozruchu silnika umożliwiające wykorzystanie zewnętrznego źródła prądu.

18. WYPOSAŻENIE DODATKOWE

- zaczepy holownicze z przodu i tyłu pojazdu,
- dwie gaśnice z zaworem dźwigniowym, stałociśnieniowe z proszkiem ABC o ładunku 6 kg.

Zaplanuj podróż
metropolitalna wyszukiwarka połączeń
Początek podróży
Koniec podróży
Data
Godz.
jak dojade
SZUKAJ
Rozkład jazdy
wszystkie linie są obsługiwane pojazdami niskopodłogowymi poza zabytkową 326

Trolejbusy
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
321
326
710
723
Autobusy
F
G
J
K
M
R
S
W
X
Z
84
85
86
87
102
103
104
105
109
114
119
121
125
128
133
134
140
141
144
145
146
147
150
152
153
159
160
163
165
170
171
172
173
177
180
181
182
185
187
190
191
192
193
194
196
197
198
203
204
209
244
252
265
282
287
288
309
365
383
700
740
759
760
770
N1
N10
N20
N30
N40
N65
N94
Zmiany w rozkładach

od 14 stycznia: 119, 147, 740
od 21 stycznia: 84, 85, 87, 145, 181
 
Mapa


Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia
Infolinia 24h: 801 174 194, dla połączeń realizowanych z telefonów komórkowych: 48 695 174 194
Konto bankowe: PKO Bank Polski S.A. 30 1440 1026 0000 0000 0033 4715   NIP 586-10-51-214   REGON: 190606287